Atsiliepimai
Aprašymas
Katalogas skirtas Sigitos Dackevičiūtės kūrinių serijai ekologijos tema.
„(Ekologinės) alteracijos“ – tai bandymas vaizdų ir formų kalba išreikšti aktualias ekologines problemas. Šis kūrybinis ciklas – tai meninis tyrimas ekologine tema. Kūrinių aktualumas gimsta iš sandūrų su žeidžiančiais realybės reiškiniais, kurie neleidžia likti abejingiems. Tos sandūros, savo ruožtu, vertė ieškoti tokių formų, kurios kreiptųsi į mus, kurios ir pačios būtų sandūros ir priverstų pagalvoti.
Šioje parodoje mane domina kritiška forma. Nesiekiau grožio, to, kas būtų malonu jausmams, bet priešingai, man buvo įdomu, kaip pati forma gali tapti kritiška? Kritika ekologiniuose kontekstuose reiškia, kad gali tekti pasitelkti naikinamos gamtos vaizdinius. Kaip, kalbant apie griovimą, nesugriauti pačios formos? Tai klausimai, į kuriuos bandžiau atsakyti.
Sigita Dackevičiūtė
***
Kataloge publikuojami Sigitos Dackevičiūtės ir menotyrininkės Nijolės Nevčesauskienės tekstai, bei Sigitos Dackevičiūtės 2016–2024-aisiais sukurtų kūrinių bei surengtų parodų dokumentacija.
Sigita Dackevičiūtė 1983 baigė Valstybinį dailės institutą, skulptūros specialybę. Kuria skulptūras, instaliacijas, skaitmeninę grafiką. 2004–2024 darbus eksponavo daugiau nei 80 grupinių skulptūros ir grafikos parodų Lietuvoje ir užsienyje. Tarp jų – Europos skulptūros ir instaliacijų paroda Sculptura #2 Briuselyje, Belgijoje (2024); tarptautinė Romos meno ir kultūros bienalė Romart 2015 (kuratorius – Amedeo Demitry), Fiera di Roma, Roma, Italija. 2013–2025 surengė kelias autorines parodas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Lietuvos dailininkų sąjungos narė.
Katalogas skirtas Sigitos Dackevičiūtės kūrinių serijai ekologijos tema.
„(Ekologinės) alteracijos“ – tai bandymas vaizdų ir formų kalba išreikšti aktualias ekologines problemas. Šis kūrybinis ciklas – tai meninis tyrimas ekologine tema. Kūrinių aktualumas gimsta iš sandūrų su žeidžiančiais realybės reiškiniais, kurie neleidžia likti abejingiems. Tos sandūros, savo ruožtu, vertė ieškoti tokių formų, kurios kreiptųsi į mus, kurios ir pačios būtų sandūros ir priverstų pagalvoti.
Šioje parodoje mane domina kritiška forma. Nesiekiau grožio, to, kas būtų malonu jausmams, bet priešingai, man buvo įdomu, kaip pati forma gali tapti kritiška? Kritika ekologiniuose kontekstuose reiškia, kad gali tekti pasitelkti naikinamos gamtos vaizdinius. Kaip, kalbant apie griovimą, nesugriauti pačios formos? Tai klausimai, į kuriuos bandžiau atsakyti.
Sigita Dackevičiūtė
***
Kataloge publikuojami Sigitos Dackevičiūtės ir menotyrininkės Nijolės Nevčesauskienės tekstai, bei Sigitos Dackevičiūtės 2016–2024-aisiais sukurtų kūrinių bei surengtų parodų dokumentacija.
Sigita Dackevičiūtė 1983 baigė Valstybinį dailės institutą, skulptūros specialybę. Kuria skulptūras, instaliacijas, skaitmeninę grafiką. 2004–2024 darbus eksponavo daugiau nei 80 grupinių skulptūros ir grafikos parodų Lietuvoje ir užsienyje. Tarp jų – Europos skulptūros ir instaliacijų paroda Sculptura #2 Briuselyje, Belgijoje (2024); tarptautinė Romos meno ir kultūros bienalė Romart 2015 (kuratorius – Amedeo Demitry), Fiera di Roma, Roma, Italija. 2013–2025 surengė kelias autorines parodas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Lietuvos dailininkų sąjungos narė.
Atsiliepimai